Stadshart Amstelveen blijft zich ontwikkelen en uitbreiden met nieuwe merken. Zo vestigden Sports World, Intertoys, Sandwich – en straks ook Primera – zich in Amstelveen en opende het lokale merk Milly and Car hun deuren. Huidige retailers Pearle, TUI en Coffeecompany ontwikkelden ook verder met vernieuwde concepten op nieuwe locaties. De nieuwkomers en de nieuwe ontwikkelingen, zorgen voor een nóg beter aanbod in Stadshart Amstelveen.
Sports World: nieuw in Nederland
Op 13 juli vond de opening plaats van Sports World. Deze winkel valt onder Sports Direct en is de grootste en meest gekozen keten van sportartikelen- en kledingwinkels in Groot-Brittannië. De vestiging in Amstelveen is de eerste Sports World winkel die in Nederland haar deuren opent, De ruim opgezette winkel van twee verdiepingen, beslaat maar liefst 1.155 vierkante meter met een groot aanbod aan sport gerelateerde artikelen. De nieuwe winkel van Sports World bevindt zich naast Starbucks.
Ook een aantal mooie merken van Nederlandse bodem kozen voor Stadshart Amstelveen. Publieksfavoriet Intertoys opende onlangs haar deuren in Amstelveen tegenover Sports World. De winkel heeft maar liefst twee verdiepingen met de bekendste speelgoedmerken. Op veler verzoek komt ook Primera in september naar Stadshart Amstelveen met een Post NL pakketpunt. Verder is bekendgemaakt dat tassen en kofferswinkel Van Os begin volgend jaar haar vestiging zal uitbreiden tot een flagship winkel op een nieuwe locatie in het centrum. Tot slot heeft Sandwich damesmode een tijdelijke winkel geopend in het opvallende hoekpand bij de entree van het Rembrandthof.
Stadshart Amstelveen verwelkomde onlangs ook de lokale pop up store Milly and Car. Milly and Car – bekend van Tiktok - biedt, behalve trendy kleding en beautyproducten, een ruim assortiment sieraden, tassen en lifestyle artikelen aan.
Vernieuwde uitstraling voor Pearle en TUI
Naast de aankondiging van de nieuwe merken, blijven ook huidige retailers zich ontwikkelen. Zo opende Pearle een nieuwe locatie op het centrale plein. In de winkel wordt een vernieuwd flagship concept gevoerd dat in Italië is ontwikkeld door moedermaatschappij EssilorLuxottica. Ook TUI vestigde zich op een nieuwe locatie binnen Stadshart Amstelveen met een compleet nieuwe uitstraling. Coffeecompany opende hun nieuwe locatie van 160 vierkante meter in het Binnenhof met een buitenterras. Terug van weggeweest in Amstelveen is Dunkin’. De nieuwe zaak is tijdelijk te vinden aan de Rembrandtweg in de aanloop naar de uitbreidingsplannen van de Rembrandtweg. Wat deze Dunkin'-vestiging extra speciaal maakt, is de mogelijkheid om dagelijks je eigen donuts te laten maken en zelfs unieke teksten of foto's te laten printen op je koffie.
“We zijn erg trots dat deze winkels ervoor kiezen om zich in Stadshart Amstelveen te vestigen of te investeren in een vernieuwde uitstraling, wat in lijn ligt met de toekomstvisie voor het centrum. Daarnaast zijn wij blij dat wij het aanbod op het gebied van sport en speelgoed weer hebben kunnen versterken door een mix van nationale en internationale merken. Dit alles draagt bij aan een versterkte winkelervaring voor onze bezoekers. ” aldus Eduard Helwig, General Manager van Stadshart Amstelveen.