Internationaal fashionretailer C&A heeft een huurovereenkomst gesloten voor een pand van ongeveer 2.100 m2 in de binnenstad van Arnhem. Het gaat om de winkel aan het Brouwersplein 19, midden in het hart van het herontwikkelde Musiskwartier. De komst van C&A brengt Arnhem-Centrum een winkel met een verrassende shopervaring die het merk C&A combineert met een fijne service en een zeer sterke focus op collectie en duurzaamheid.
C&A start in mei met de verbouwing van de winkel naar hun nieuwste concept en zal naar verwachting in juli de winkel openen. Samen met haar adviseur RPM (Retail Property Management) en Colliers heeft C&A in de afgelopen maanden het plan, om met een gloednieuwe winkel terug te keren in de Arnhemse binnenstad, vormgegeven. Met de komst van deze nieuwe winkel heeft C&A in totaal 3 winkels in Arnhem, de huidige winkels bevinden zich in de winkelcentra Kronenburg en Presikhaaf.
Sinds de aankoop van het Musiskwartier door eigenaar Varensa, is in samenwerking met Colliers het winkelgebied terug op de kaart gebracht. Zo zijn winkels samengevoegd, nieuwe huurders als Intertoys, Hema, en Action aangetrokken en bestaande huurders als Zeeman, Cosmo en Waar verlengd en/of uitgebreid. Het grootste project is De Gruyterpassage die is omgebouwd tot één winkel van 3.000m2 voor New Yorker. Daarnaast heeft Hema na 90 jaar zijn oude stek verruild voor een volledige nieuwe winkel die helemaal van deze tijd is. Het succes van de herontwikkeling laat zich aflezen aan de mooie prestaties van onze huurders en bezoekersaantallen die van eind 2019 tot heden bijna verdrievoudigd zijn, aldus Chris Lanting van Colliers die het project namens eigenaar Varensa heeft geleid.
‘We kochten het winkelgebied met ongeveer 22.500 m2 en ruim 40% leegstand aan voor Varensa en hadden daar een duidelijk plan bij om het te herpositioneren. Door consequent vast te houden aan het plan, bij bestaande huurder vertrouwen te houden en nieuwe huurders te overtuigen van onze bedoelingen hebben we een geweldig resultaat behaald nu het 100% verhuurd is, zegt Lanting van Colliers. De laatste verhuurtransactie voor een winkel van bijna 400 m2 aan een onderscheidende winkelformule zullen we binnenkort bekendmaken.
C&A
“Wij moderniseren een groot aantal winkels om onze nieuwe merkbeleving voor de klant tot leven te brengen, zo ook in Arnhem-Centrum. De look en feel in onze nieuwe Arnhemse winkel zal vergelijkbaar worden met die van de verbouwde filialen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht HC, Leidschendam, Rotterdam en Haarlem. De nieuwe winkel wordt meer dan alleen een plek om te shoppen. Door fashion items, service en frisse designelementen samen te brengen, zorgen we voor verbinding en creëren we een omgeving waar klanten worden geïnspireerd en waar zij met plezier tijd willen doorbrengen”, aldus Mieke van Groningen, Head of Omni-selling C&A Nederland.
Duurzaamheidsboodschappen zijn een terugkerend designelement in de vernieuwde winkels. De aandacht van de klanten wordt hiermee gevestigd op het grote aanbod van duurzamere kleding en de inspanningen van C&A op dit gebied.