PingProperties heeft de omgevingsvergunning voor winkelcentrum Carnisse Veste in Barendrecht definitief verkregen. Nu de bezwaartermijn van 6 weken is verstreken kunnen de bouwplannen worden uitgerold. Ruim 2 jaar geleden is PingProperties gestart met het ontwikkelen van haar businessplan voor Carnisse Veste met als doel het winkelcentrum weer toekomstbestendig te maken. PingProperties is daarom zeer verheugd om dit nu naar de praktijk te kunnen brengen.
Met de verbouwing van het winkelcentrum wordt op de bovenverdieping ruimte gemaakt voor een nieuwe supermarkt, te weten een Lidl. In het huidige winkelcentrum zijn twee full-service supermarkten gevestigd, maar nog geen discountsupermarkt. De winkel maakt voor iedereen een gezonde en duurzame leefstijl betaalbaar en toegankelijk. In de grotere omgeving van Carnisselande is een enorme behoefte hieraan. Zeven bestaande huurders verhuizen naar een andere plek in het winkelcentrum om ruimte te maken voor Lidl. De supermarkt komt op de plek waar nu nog Kruidvat zit tot en met Kruithof Optiek. Het winkelcentrum is daarna volledig verhuurd.
“Tot nu toe had Carnisse Veste een zeer goed draaiende begane grond, maar de bovenverdieping had het lastig met steeds kleiner wordende bezoekersstromen en toenemende leegstand. Met de komst van een derde budgetsupermarkt Lidl gaat er veel veranderen in winkelcentrum Carnisse Veste”, aldus Sander Rovers, investment manager bij PingProperties. De supermarkt zal op de bovenverdieping als publiekstrekker werken, tezamen met de andere bestaande trekker Action. Hierdoor zal de sterke bezoekersstroom eindelijk ook de bovenverdieping bereiken. Andere huurders op de verdieping zullen hier veel voordeel van hebben. Het winkelcentrum als geheel krijgt daarmee weer langjarig een duurzame toekomst.
Een hellend rolpad vormt straks de nieuwe verbinding tussen de twee verdiepingen en de parkeergarage. Het winkelcentrum wordt zo één integraal geheel en is alles straks met één winkelkar bereikbaar. Om ruimte te maken voor het rolpad, wordt op de begane grond de passage verlengd tot aan de plek waar de oude roltrap stond. De indeling van de parkeergarage wijzigt daarop, waarmee ook de veiligheid in de garage verbeterd. Voor de supermarkt wordt een kleine uitbouw geplaatst voor een kantine en inpandige installaties van de supermarkt. De bevoorrading blijft plaatvinden via de bestaande inpandige laad- en losroute. Hiermee wordt (geluids)overlast tot een minimum beperkt.
Alle werkzaamheden zullen gefaseerd plaatsvinden en het centrum blijft gedurende de hele periode van verbouwing gewoon open en toegankelijk voor publiek.
Over Lidl
Als onderdeel van de Schwarz Group is Lidl een van de meest toonaangevende ondernemingen in de levensmiddelenbranche in Europa. De organisatie exploiteert momenteel meer dan 12.000 winkels en 200 distributie- en logistieke centra in 31 landen.
In 1997 heeft Lidl haar eerste filialen in Nederland geopend. Inmiddels is Lidl Nederland uitgegroeid tot een organisatie met circa 440 filialen door het gehele land en een webshop voor non-food artikelen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een verantwoord assortiment in food en non-food artikelen, dat tot stand komt met zorg voor mens, dier en milieu.
Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen; vandaag én in de toekomst. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Lidl doet dit samen met haar leveranciers, medewerkers, partners én klanten. Voor verdere informatie over het duurzaamheidsbeleid en initiatieven van Lidl, ga naar www.lidl.nl/duurzaamheid.
Strategie PingProperties convenience retail
PingProperties investeert in convenience retail in wijkwinkelcentra en gelooft in een strategie met een sterke huurdersmix gericht op een constante uitwisseling van mensen, goederen en diensten. Het concentreren van een completer aanbod voor dagelijkse aankopen en het toevoegen van sterke ketenbedrijven gefocust op aanvullend aanbod, local heroes en maatschappelijke voorzieningen, zal leiden tot een betere prestatie van een winkelcentrum. Maarten Matze, CIO van PingProperties: “Onze organisatie voorziet met deze strategie een enorme groeipotentie voor Carnisse Veste”.